Ezért is nagy kihívás 2017 a csapatoknak

írta: M4Sport
2016. december 28. 15:07
FOTÓ: ©xpbimages.com

A 2017-es autók fejlesztése még gyerekcipőben jár, hiszen az új szabályok értelmében a csapatok kevesebb időt tölthetnek a szélcsatornában, mint az elmúlt években – jelentette ki a Williams hamarosan távozó technikai igazgatója, Pat Symonds.

Jövőre ismét új korszak veszi kezdetét a királykategóriában: az autók gyorsabbak és – a jelenlegi tervek szerint – nehezebben vezethetők lesznek. A szabályokon az utóbbi évek kritikaáradata miatt változtatottak, az új előírások véglegesítése azonban alaposan elhúzódott, kőbe ugyanis csak április végén vésték őket. Ezzel értelemszerűen lerövidült a felkészülési idő is.

Ráadásul a csapatok a korábbinál kevesebb időt tölthetnek szélcsatornáikban, ez pedig komoly kihívások el állítja őket. „Azt hiszem, a legnagyobb változás az, hogy most sokkal kevesebb időnk marad a fejlesztésre és a szélcsatornás tesztekre” – nyilatkozta a mezőny egyik legtapasztaltabb technikai szakembere, a Williamstől idén távozó Pat Symonds, majd összevetette a jelenlegit az utóbbi évtized két szintén komoly változást hozó szezonjával.

„Ha visszatekintünk a 2009-es változásokra, látjuk, hogy évekig beszéltünk a szabályokról és alaposan meg is terveztük őket, miközben egész nap a szélcsatornánkban dolgoztunk; a Toyota például két szélcsatornát használt 24 órában. Nagyon sok időnk volt arra, hogy megvizsgáljuk a szabályokat. 2014-ben szintén módosítottak. Jött néhány aerodinamikai változtatás és többek között az autók hűtésén is változtatni kellett. Akkoriban is elegendő időnk volt még a szimulációkra” – tette hozzá.

„Most februárban kapjuk majd meg a szélcsatornás gumikat, szóval igazából akkor kezdhetjük a munkát. Persze ezt megelőzően is dolgozunk például a CFD-vel, és néhány kisebb szélcsatornás tesztet is végzünk. De február óta csak 65 engedélyezett hetente, és a csapatoknak a 2016-os autóikkal is dolgozniuk kellett. Szóval eléggé éretlenek a fejlesztések ahhoz képest, ahol korábban tartottunk ebben az időszakban. Ilyenkor ezért nem szeret senki a terveiről beszélni. Én magam is sokkal szívesebben használom a célok helyett az elvárások kifejezést” – magyarázta.

Bár a szabályok komolyan megváltoznak, és ilyenkor mindig van egy-két különleges megoldással próbálkozó istálló, Symonds szerint 2017-ben nem lesznek komolyabb eltérések a versenyautók kinézetében. „A szabályok eléggé szigorúan fogalmaznak. A motorborítás lehet az egyik terület, ahol láthatunk eltérő megoldásokat. Fejlesztési szempontból ez egy nyitott terület, de őszintén mondom, az átlagnéző számára észrevehetetlen. Ha mindet feketére festenénk, akkor nagyon nehéz lenne megkülönböztetni őket” – zárta gondolatát a brit.

Oszd meg!





0 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.



FORMA-1 HÍREK

Esteban Ocon

82016.12.30. 18:19

A Liberty „fesztivált” varázsolna a versenyhétvégékből

Egy bennfentes beszélt az amerikai cég terveiről

02016.12.30. 16:51

Sainz fejlődése lenyűgözte a Toro Rossót

Tost nem győzte dicsérni fiatal pilótáját

42016.12.30. 15:40

Mercedes: Máshol sírás lett a vége a szupersztárok harcának

Wolff büszke arra, ahogy Hamilton és Rosberg rivalizálását kezelték