A rali végre újra olyan, mint régen: kipróbáltuk a DiRT Rallyt

írta: Motorsportal
2016. április 10. 10:35

DiRT RallyA '90-es évek végének, kétezres évek elejének meghatározó játéksorozata volt a Colin McRae Rally, mely egyedülálló módon adta át a raliversenyzés élményét. Az első rész az 1998-as World Rally Championship valódi autóit és versenyzőit vonultatta fel, az igazi helyszínek alapján kiválóan lemodellezett pályákon versenyezhettünk (még Indonéziában is, pedig abban az évben törölték az indonéz versenyt a naptárból), és ez olyan élményt nyújtott, amire még most is tisztán emlékszünk. Aztán a sorozat szép lassan elszakadt a WRC-től, de részei megmaradtak kiváló ralijátéknakoknak. Aztán 2006 környékén jött egy nagy váltás, amikor elhagyva a számozást és az évszámokat átléptünk a DiRT-korszakba, és már nem csak raliversenyeken vehettünk részt, de gymkhanázhattunk is. Colin McRae 2007-ben váratlanul bekövetkezett, tragikus halála miatt a sorozat nevéből eltűnt a versenyző neve, és ma már csak szimplán DiRT játékokként találhatjuk meg az egyes részeket. A DiRT Showdown után a Codemasters csapata jól átgondolta, hogyan tovább, és megalkotta a DiRT Rally-t, mely a PC-sek körében már nagy sikert aratott, és most konzolokra is megjelent.

DiRT RallyA fókusz most teljes mértékben a ralizáson, a raliversenyzés élményének minél élethűbb átadásán van. Murvás utakon, off-road pályákon, változó időjárási körülmények között hajthatjuk a rendelkezésünkre állított gépeket, köztük olyan klasszikusokkal, mint a Ford Focus RS WRC, a Subaru Impreza több változata, a Lancia Delta HF Integrale, és a Morris Mini Cooper S. Az irányítás elsajátítása legaláb annyira fontos, mint figyelni, hogy a mellettünk ülő navigátor milyen utasításokat ad. Szerencsére a játék oktatóvideói végigvezetnek minket mindenen, amit tudni érdemes, elleshetjük a fortélyokat, amikkel biztos a győzelem. Innentől a siker csak azon múlik, mennyit gyakorlunk. Fontos az is, hogy nem csak az autó típusa befolyásolja, hogyan kell vezetnünk, hanem az időjárás, a napszak, a talaj típusa is hatással van a járművek viselkedésére. A helyszínek változatosak, rali módban Svédország havas tájai mellett megfordulhatunk Görögországban, Walesben, Monacóban, Németországban, és Finnországban is, a ralikrossz versenyek esetében pedig az egész világot bejárhatjuk Argentínától Kanadáig, Norvégiától Törökországig.

DiRT RallyA karrier mód során bajnokságokban indulhatunk, melyekben a célunk a legjobb időeredmény elérése. A külső sérülések maradandók, így előfordulhat, hogy egy bajnokságot törött szélvédővel kell végigjátszanunk, de a motor, a váltó, a gumik és egyéb belső alkatrészek meghibásodát mérnökökből álló csapatunk javítani tudja. A Hillclimb játékmód során Pike's Peaket kell megmásznunk.

Aki nem csak a gép ellen szeretne versenyezni, online játszhat másokkal, indulhat az FIA ralikrosz bajnokságban, vagy megpróbálhatja teljesíteni a napi, heti, havi kihívásokat.

A DiRT Rallyt PlayStation 4-en volt alkalmunk kipróbálni, és mind a látvány, mind a teljesítmény lenyűgöző. A játék folyamatosan, megakadás nélkül fut, alig találkozni technológiai problémákkal, és ha vannak is, azok nem befolyásolják a játékélményt. Az igazi ralirajongóknak kötelező vétel, de aki csak egy kiemelkedően jó autós játékra vágyik, az is tegyen vele egy próbát.

7 hozzászólás

Hozzászóláshoz jelentkezz be, vagy ha még nem vagy a Motorsportal.hu tagja itt tudsz regisztrálni.

benczeb90
#7 benczeb90 2016. április 11. 13:07  

kipróbáltam, képtelenség billentyűzettel pályán tartani. de ja, nem a játék hibája.

Utoljára módosítva: 2016. április 11. 13:08

Zasalamel
#6 Zasalamel 2016. április 11. 10:28  
Kimilton:
Billentyűzettel az irányítás szinte képtelenség, a kocsi úgy csúszik meg egy kisebb kanyarban is mintha jégen járnék, ráadásul olyan borulásokat képes produkálni, hogy annak a valósághoz vajmi kevés köze van, pattog mint a nikkelbolha. Kormányom sajnos nincs, de azért gondolhattak volna a nem kifejezetten szimulátor hívőkre is, pl a Dirt 3-ban állítható a nehézség.

"Billentyűzettel az irányítás szinte képtelenség....." és még a játékot okolod ezért.... :D
kb 2010 óta tértek át a szimulátoros játékokhoz, szal ha nagyon autózni vágysz muszáj egy kormányt beszerezned, mert már nemigen lesznek "billentyűs" autós játékok....

Utoljára módosítva: 2016. április 11. 10:31

HappyBobby
#5 HappyBobby 2016. április 11. 10:22  
Kimilton:
Billentyűzettel az irányítás szinte képtelenség, a kocsi úgy csúszik meg egy kisebb kanyarban is mintha jégen járnék, ráadásul olyan borulásokat képes produkálni, hogy annak a valósághoz vajmi kevés köze van, pattog mint a nikkelbolha. Kormányom sajnos nincs, de azért gondolhattak volna a nem kifejezetten szimulátor hívőkre is, pl a Dirt 3-ban állítható a nehézség.

Hát nem is billenytűzetre találták ki, azzal az életben nem fogod értelmezhetően kezelni. Kontrollerrel viszont már egész jól ellehet irányítani. A játék pedig zseniális, mindig csak 1 szakaszra ülök le és másfélóra múlva sem tudok felállni.

Tuareg
#4 Tuareg 2016. április 10. 20:58  

Tud a CM ha akar. Jó lenne kiadnának egy Grid szerű játékot is komolyabb fizikával. Az Autosporthoz volt "szerencsém" legutóbb, valahogy nem bírtam sokáig hogy az F3-as autóval driftelni kellett a kanyarokban, kb mint malac a jégen:D

grabowsky78
#3 grabowsky78 2016. április 10. 19:30  
Kimilton:
Billentyűzettel az irányítás szinte képtelenség, a kocsi úgy csúszik meg egy kisebb kanyarban is mintha jégen járnék, ráadásul olyan borulásokat képes produkálni, hogy annak a valósághoz vajmi kevés köze van, pattog mint a nikkelbolha. Kormányom sajnos nincs, de azért gondolhattak volna a nem kifejezetten szimulátor hívőkre is, pl a Dirt 3-ban állítható a nehézség.

... és mi van ha ez nem egy olyan játék, mint a Dirt3 és nem véletlenül nem lehet játszani kormány nélkül?

Én nagyon bírom ezt a játékot, régen volt ilyen jó rally-s játék a piacon! Mindenkinek ajánlom aki nem billentyűn akar játszani egy "szimulátorral"!

Kimilton
#2 Kimilton 2016. április 10. 19:07  

Billentyűzettel az irányítás szinte képtelenség, a kocsi úgy csúszik meg egy kisebb kanyarban is mintha jégen járnék, ráadásul olyan borulásokat képes produkálni, hogy annak a valósághoz vajmi kevés köze van, pattog mint a nikkelbolha. Kormányom sajnos nincs, de azért gondolhattak volna a nem kifejezetten szimulátor hívőkre is, pl a Dirt 3-ban állítható a nehézség.

Utoljára módosítva: 2016. április 10. 19:08

Paberto
#1 Paberto 2016. április 10. 12:23  

Par honapja megvettem "early access" lehetoseg keretein belul Steam-en PC-re. Tamogatja a 120Hz-et ami manapsag ritka. Grafika szep es jo, fizika szinten. Logitech G27-el manualis valtoval es kuplunggal ajanlok egy probat Pikes Peak-en az Audi S1-el... Veszedelem az a gep, nagyon kell "gepeszkedni" vele. Iszonyat elmeny. Raadasul mar dolgoznak azon hogy tamogassa az Occulus Rift-et es hasznalni lehessen amint megjelenik a VR Kit.

Nagyon kellemes meglepetes volt ez a Codemasterstol. Jo iranyba fordultak vegre, es tenyleg egy nagyon igenyes jatekot (szimulatort?) raktak ossze.